- A honlap használatával hozzájárulsz a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához, vagy távozz! További információk: Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2018.10.22.
EladóCégek.hu:
Ipariingatlanok.hu:
Riportok
Riportok: A LogoKirály.hu portálhoz kapcsolódó tevékenységek és szolgáltatások 2011.02.25.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
Molnár Vencel, a LogoKirály.hu portál tulajdonosa, és üzemeltetője válaszolt kérdéseinkre.
Mióta foglalkozik logók tervezésével? Mi adta az ötletet az induláshoz?

    2007-ben indítottuk el a LogoKirályt, azzal a küldetéssel, hogy profi külsőt adjunk a kisvállalkozásoknak, amivel bátran megjelenhetnek partnereik és ügyfeleik előtt.

Az ötlet a saját frusztrációmból eredt. Hasonló cipőben jártam, mint a mostani ügyfeleink. Szükségem volt egy profi arculatra. A tervezéssel egy jó hírű ügynökséget bíztam meg. Már maga a választás sem egyszerű, hiszen a portfoliók színvonala és az árak is hatalmas szórást mutatnak. Egy logó megtervezése 30 ezer és a több százezer forint között mozog.

Szóval elkezdtük a munkát az ügynökséggel, a tervek követték egymást és több változat után úgy éreztem, hogy messze járunk az elképzelésemtől, miközben a költségek csak emelkedtek, nem beszélve a hosszú utazásokról és személyes egyeztetésekről. Ezután egy grafikusként dolgozó ismerősömet kértem meg, hogy segítsen, de ez sem sült el jól. Két hónap és több százezer forint után nem volt több időm és keretem, ezért beértem egy középszerű logóval.
Ezután döntöttem el, hogy építeni fogok egy olyan szolgáltatást, amit én is szívesen használnék.

Hogyan segíti az Önök cége az ügyfeleket, egyáltalán különbözik valamiben a LogoKirály a többiektől?

    Nem célunk mindenkinek megfelelni. A fókuszunk elsősorban a modern vállalkozó. Arra helyeztük a hangsúlyt, hogy egy kényelmes és profi megoldást nyújtsunk, ahol az ügyfél kézben tarthatja a tervezési folyamatot. Nincs szükség időrabló találkozókra, az egymás közötti kommunikáció nincs helyhez és időhöz kötve. Talán ez az eltolódás annak is köszönhető, hogy én már a számítógépek és a telekommunikáció világában nőttem fel.

Ugyanakkor nagyon jó személyes kapcsolatot ápolunk az ügyfeleinkkel, kínosan ügyelünk a kiszolgálásra és a határidőkre. Mondhatom, hogy egy támogató légkör alakult ki és tudják, hogy számíthatnak ránk. Talán ennek is köszönhető, hogy sokan keresnek meg minket ajánlás útján.
 
Milyeneknek tartja az első logóikat a mai tapasztalatával? Milyen főbb változtatások történtek az eltelt időszakban a logók tervezésénél?

    A fejlődés természetesen soha nem állhat meg, igyekszünk folyamatosan jobb szolgáltatásokat nyújtani, ami változásokkal jár. A logó tervezés ugyanakkor több, mint művészet, nem csak az esztétikáról szól. Funkcionális feladata van. Egy sikeres logó vonzó a cég ügyfelei számára, profi képet közvetít és segít elnyerni a bizalmat. Ugyanakkor számos gyakorlati kritériumnak kell megfelelnie, ami a későbbi felhasználást teszi lehetővé. Egyébként az utóbbi a leggyakoribb probléma, ami t sok tervező nem vesz figyelembe.

A logó tervezésben vannak trendek, de ezekkel is óvatosan kell bánni, mivel a trendek jönnek - mennek, és ami ma menő, holnap már lehet, hogy divatjamúlt lesz.

Logó Design és Arculattervezéssel foglalkoznak. Mit tartalmaz a Céges Logó Tervezés csomag szolgáltatásuk?

    A logó tervezés csomagjainkból több fajta elérhető. Az eltérés általában a projekten dolgozó grafikusok és az egyedi kreatív ötletek számában van. Ezt az indokolja, hogy van, aki tudja mit akar, de van aki több ötletből, több különböző stílusból szeretne választani. A csomagjainkban meghatározott számú módosítást is vállalunk, külön költségek nélkül. Így az ügyfeleink is könnyebben tudnak tervezni a költségekkel és nem éri őket olyan meglepetés, hogy végül többet kell fizetniük.
Minden tervezés azzal zárul, hogy előkészítjük a logót a különböző felhasználási területekre - webes, irodai és nyomdai felhasználásra.
Ez vektoros és raszteres verziókat, illetve különböző színkeveréseket jelent. Tudom, ez kicsit kínai, de akit érdekel, az nyugodtan felhívhat minket és szívesen elmagyarázzuk.

Egyébként most készül az új honlapunk és az igényeknek megfelelően full-service grafikai stúdió leszünk, ami azt jelenti, hogy nyomdai anyagokat (brosúrák, prezentációs anyagok, stb.) és weboldalakat is fogunk tervezni. Ezeket eddig is vállaltuk, de tudni kell, hogy mindegyik egy speciális terület, a saját szakértelmével és szakembereivel. Ennek a kiépítése és egy folyamatos jó minőség produkálása pedig komoly felkészülést igényel.

Az arculat tervezés is tartalmazza a logó tervezését? Mennyiben más az „Üzleti Arculattervezés csomag” ?

    Igen, az arculattervezés is tartalmazza a logó tervezést. Ezen túlmenően pedig az üzletmenet során általánosan használt alap dolgokat tartalmazza, mint a névjegykártya, levélpapír és az üzleti boríték.

    Az üzletág kiemelkedő logó designereit alkalmazzák. Hogyan és hol tanulják a logó designerek a szakmát? Ez egy speciális grafikusi képzettséget igényel?

    A formális képzés fontos, de nem szükséges. Nem ennek alapján választjuk ki a grafikusainkat. Az iskola önmagában nem készíti fel őket arra, hogy jó grafikusok legyenek. Az érdeklődés, elkötelezettség, a szorgalom és akarás az, ami a gyakorlattal párosítva jó eredményeket hoz.

A jó design alaptörvényei egyetemlegesek, de fontos terület a színelmélet, a tipográfia és a szerkesztési elvek. És legalább ugyanennyire lényeges a kutatás és megértés.

Az ügyfeleik a logóval, arculattervezéssel együtt a logó és arculat jogait is megszerzik. Magyarországon ez a terület mennyire szabályozott?

    A nemzetközi jogokkal harmonizálnak a magyar törvények. Amennyiben a védjegybejegyzésre gondol, személyes véleményem szerint egy kis cégnek túl macerás, hosszadalmas és költséges folyamat.

Milyen előnyökkel jár a profi céges arculat? 

    Itt kéne eladnom a szolgáltatást és elmondanom mennyire fontos dolog.:) Valóban vannak előnyei, de nem szabad beleesni abba a csapdába, hogy túlértékeljük.

Van egy jól ismert közmondás, miszerint ne a borítója alapján ítéljük meg a könyvet. Csakhogy az emberi természet  velejárója, hogy a megjelenésből ítélünk, akármennyire is igazságtalan. A logó és arculat hasonló szerepet tölt be. Ha egy cég megjelenése profi, akkor a vásárlók megítélése is ennek megfelelően alakul. Ez a benyomások harca. És leginkább az első benyomásról szól, amiből ugye csak egy van...

Persze egy profi arculat nem csak egy profi megjelenést jelent, hanem érzelmi befolyással is bír, segít kapcsolatot teremteni, segít megérteni.

A logó- és arculattervezést elsősorban az újonnan alakuló vállalkozások veszik igénybe, vagy inkább főleg a régebbi vállalkozások jelentkeznek egy idő után az önálló logó és arculat igényével?

    Is-is. Van aki már a kezdetektől igényli, és van aki csak később.
Sokan rájönnek, hogy a jelenlegi nem megfelelő, mert kinőtték, jobbat akarnak, vagy csak egyszerűen nem használható a különböző médiumokban.
 
Melyik szakterületekről érkeznek elsősorban ügyfeleik? Hol vannak nagyobb igények az önálló logóra és arculatra?
 
 A legkülönbözőbb iparágakból és szakmákból vannak ügyfeleink. Az igény gyakorlatilag a személyben születik. Persze örülnék ha egy cég, mint jogi entitás követelné magának, hogy márpedig neki kell egy arculat - biztosan jót tenne a teljes üzletágnak! :)

Milyen tervei vannak, mint szeretne megvalósítani?
 
    Rövidtávon az új szolgáltatások bevezetésén és az ehhez kapcsolódó folyamatok alapozásán dolgozunk. Folyamatosan bővíteni szeretnénk az ügyfeleink számát, miközben a minőséget egyre feljebb szeretném tornázni, mindezt kedvező és megfizethető árak mellett.

Az üzleti modellünk elsősorban szabadúszó grafikusokkal működik, teljesen digitálisak vagyunk, irodánk sincs. A víziómhoz hozzátartozik, hogy a kiváló grafikusokból közösséget építünk, ahol a tudás és a tapasztalat kölcsönös támogatáson keresztül megosztásra kerül. Ez mindenkinek jó! Szeretnék munkát és korrekt megélhetést adni azoknak, akik megérdemlik, de mindez már azt hiszem egy másik beszélgetés témája...

A LogoKirály.hu portál elérhetősége: www.logokiraly.hu   


LogoKirály
« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   

Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal | Hírek | Riportok | Rendezvények | Szolgáltatásaink | RSS |
TOP Aktuális | Eladó cégek | Linkek | PhotoReport.hu | PhotoReports.hu |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.